Presja na wyniki skłania do korupcji
43 proc. przedstawicieli polskich firm twierdzi, że łapówki w biznesie to codzienność. 46 proc. je akceptuje.
Anita Błaszczak
Można kontrahentom oferować gotówkę, upominki, zapewniać rozrywkę, jeśli pomoże to firmie przetrwać na rynku – tak uważa 46 proc. przedstawicieli firm w Polsce. Według nich co najmniej jedna z takich praktyk korupcyjnych jest uzasadniona. To zdecydowanie powyżej 34-proc. średniej dla wszystkich 38 krajów, które spółka audytorsko-doradcza EY objęła swoim najnowszym badaniem nadużyć gospodarczych. Łącznie w ankiecie wzięło udział 3800 menedżerów i pracowników dużych firm.
Zbyt duże oczekiwania
Tegoroczny wynik...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta