Jubilerzy błyszczą wynikami na tle branży
Sieci z biżuterią zarabiają teraz najlepiej. Dobre wyniki mają też sprzedawcy AGD i komputerów.
piotr mazurkiewicz
Przynajmniej jeden sklep jubilerski działa w każdym centrum handlowym, nawet jeśli jest to niewielka galeria przy hipermarkecie. – Generują ruch, przyciągają klientów, ale i świetnie zarabiają. Dlatego płacą najwyższe czynsze; różnice są nawet kilkudziesięcioprocentowe w porównaniu z tym, co płacą inni – mówi analityk branży centrów handlowych.
Nic dziwnego – według analizy 10 tys. firm z 30 segmentów handlu detalicznego to właśnie sieci jubilerskie mogą się pochwalić najwyższą rentownością netto, sięgającą 8 proc. Czołówkę gonią sklepy sprzedające różne kategorie sprzętu elektronicznego, takiego jak komputery i AGD.
Stawkę zamykają sklepy ogrodnicze i kwiaciarnie, których rentowność jest na minusie i sięga 9 proc. Poniżej zera lokują się jeszcze takie sektory, jak księgarnie, drogerie czy kioski. Generalnie sytuacja handlu detalicznego nie jest najlepsza, co widać po wynikach pozostałych segmentów tej branży.
– Wskaźnikiem rentowności na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta