Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jubilerzy błyszczą wynikami na tle branży

20 maja 2015 | Ekonomia
Handel nie ma teraz wysokich marż ani zysków
źródło: Rzeczpospolita
Handel nie ma teraz wysokich marż ani zysków

Sieci z biżuterią zarabiają 
teraz najlepiej. Dobre wyniki mają 
też sprzedawcy AGD i komputerów.

piotr mazurkiewicz

Przynajmniej jeden sklep jubilerski działa w każdym centrum handlowym, nawet jeśli jest to niewielka galeria przy hipermarkecie. – Generują ruch, przyciągają klientów, ale i świetnie zarabiają. Dlatego płacą najwyższe czynsze; różnice są nawet kilkudziesięcioprocentowe w porównaniu z tym, co płacą inni – mówi analityk branży centrów handlowych.

Nic dziwnego – według analizy 10 tys. firm z 30 segmentów handlu detalicznego to właśnie sieci jubilerskie mogą się pochwalić najwyższą rentownością netto, sięgającą 8 proc. Czołówkę gonią sklepy sprzedające różne kategorie sprzętu elektronicznego, takiego jak komputery i AGD.

Stawkę zamykają sklepy ogrodnicze i kwiaciarnie, których rentowność jest na minusie i sięga 9 proc. Poniżej zera lokują się jeszcze takie sektory, jak księgarnie, drogerie czy kioski. Generalnie sytuacja handlu detalicznego nie jest najlepsza, co widać po wynikach pozostałych segmentów tej branży.

– Wskaźnikiem rentowności na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10145

Wydanie: 10145

Spis treści
Zamów abonament