Opłaty za sprzedaż alkoholu wspierają profilaktykę
Gmina musi przyjąć program profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych. Część środków finansowych na zadania wynikające z tego programu pochodzi z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu.
Zadaniem jednostek samorządu terytorialnego jest m.in. podejmowanie działań zmierzających do ograniczania spożycia napojów alkoholowych oraz przeciwdziałania powstawaniu i usuwania następstw jego nadużywania. Władze lokalne powinny również popierać tworzenie i rozwój organizacji społecznych, których celem jest propagowanie trzeźwości i abstynencji, oddziaływanie na osoby nadużywające alkoholu oraz pomoc ich rodzinom. Samorządy mają możliwość współdziałania w tych sprawach również z Kościołami oraz związkami wyznaniowymi.
Do zadań własnych gmin należy też prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu. Zadania te obejmują m.in. : prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, dożywianie dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych oraz wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.
Zgodnie z programem
Realizacja zadań, o których mowa, powinna być prowadzona na podstawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Dokument taki stanowi część strategii rozwiązywania problemów społecznych, uchwalanego corocznie przez radę gminy. Program jest realizowany przez ośrodek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta