Książka i gotówka to ciągle najlepsze prezenty
handel | Na Dzień Dziecka niespodziankę przygotuje 80 proc. konsumentów. Dlatego na zabawki wydajemy 2 mld zł.
piotr mazurkiewicz
Nawet gdy na inne kategorie konsumenci ograniczają wydatki i zaciskają pasa, to po wydatkach na najmłodszych tego nie widać. Z najnowszego badania porównywarki cenowej Ceneo wynika, że z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka prezentów nie kupi tylko 17 proc. ankietowanych.
Większość Polaków planuje taki wydatek, a tylko co czwarty w tej grupie obdaruje wyłącznie jedno dziecko – pozostali planują kupić prezent dla kilku dzieciaków. Jak podaje firma, sprzedaż zabawek wzrasta w połowie maja niemal dwukrotnie.
Lego liderem
Dlatego zarówno w specjalistycznych sklepach z zabawkami, jak i w hipermarketach widać ogromny wzrost zainteresowania kategorią zabawek. Z danych Euromonitor International wynika, że w tym roku rynek tradycyjnych zabawek wart będzie już ok. 2 mld zł, a kolejne 1,7 mld wydawane jest na gry...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta