Chiny kuszą polskie firmy
gospodarka | Rynek Państwa Środka jest wciąż bardzo obiecującym kierunkiem dla naszego eksportu.
Adam Woźniak
Gospodarka chińska słabnie. W 2014 r. import Chin z całego świata zwiększył się o zaledwie 0,4 proc., choć wcześniej rósł w tempie dwucyfrowym. Nie zmienia to faktu, że chiński rynek jest wciąż bardzo obiecującym kierunkiem dla polskiego eksportu. W ub.r. sprzedaż polskich towarów w Chinach zwiększyła się rok do roku o prawie 6 proc., do ponad 7 mld zł.
– Malejący import Chin może w świecie budzić obawy, ale polscy eksporterzy na razie nie muszą się niepokoić. Relacje handlowe naszych firm z Chinami rozwijają się od lat. Nie byłoby dobrze, gdyby ulegano negatywnemu sentymentowi – mówi dyrektor ds. finansowania handlu Banku Zachodniego WBK Piotr Dylak.
Według niego chiński konsument ceni produkty z krajów europejskich, bo kojarzą mu się z najlepszą jakością i wysokimi standardami produkcji. – Polskie firmy powinny z tego korzystać, bo na razie jesteśmy w tyle za innymi krajami Europy Środkowej, które wysyłają do Chin więcej towarów niż Polska – dodaje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta