Czy wydatki na upominki dla klientów są kosztem podatkowym
Jeżeli podatnik przekazuje potencjalnym klientom gadżety i prezenty wyłącznie lub przede wszystkim w celu wykreowania swojego pozytywnego wizerunku, to wydatki te – jako mające charakter reprezentacyjny – nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.
Tak wynika z wyroku WSA w Warszawie z 22 kwietnia 2015 r. (III SA/Wa 1630/14).
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą związaną z dystrybucją środków ochrony roślin. Organizuje akcje promocyjno-reklamowe w ramach spotkań w gospodarstwach rolnych, w których używane są te środki. W trakcie akcji reklamowej uczestnikom zapewniony jest poczęstunek w formie cateringu oraz przekazywane są gadżety i upominki, takie jak długopisy, kalendarze, portfele czy zegarki. Materiały te nie zawsze są opatrzone logo spółki, a ich wartość wynosi od kilku do kilkuset złotych. Spółka zwróciła się do organu podatkowego z pytaniem, czy wydatki poniesione na usługi cateringowe oraz ww. materiały reklamowe przekazywane uczestnikom akcji reklamowej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. W ocenie spółki ponoszone wydatki mają na celu promowanie produktów spółki i jako wydatki na reklamę są kosztami podatkowymi.
W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta