Dlaczego warto działać tak, jak chcą klienci i pracownicy
Do końca sierpnia małe i średnie firmy mogą skorzystać w Agencji Rozwoju Pomorza z dofinansowanego w 90 procentach doradztwa w zakresie społecznej odpowiedzialności w biznesie.
Grażyna Błaszczak
– Mali przedsiębiorcy bardzo często wspierają lokalne społeczności w działalności charytatywnej, kulturalnej czy też dbają o rozwój pracowników. Ich świadomość wpływu wywieranego na otoczenie jest podstawą strategii nazywanej społeczną odpowiedzialnością biznesu, czyli Corporate Social Responsibility, CSR – tłumaczy Anna Bochyńska, ekspert Agencji Rozwoju Pomorza.
Do czego małym CSR
Często wydaje się, że celem CSR jest działalność charytatywna firmy. W założeniu jednak strategia ta służy budowaniu konkurencyjności i ma wpływ na całość działań przedsiębiorstwa, w tym na wyniki finansowe przedsiębiorstw.
– Oczywiście są przykłady wdrażania pojedynczych działań wyłącznie dla swojej promocji. Jednak dopiero stworzenie całościowej wizji i konsekwencja w jej realizacji przynosi efekty biznesowe, i to bez względu na branżę – zapewnia Anna Bochyńska.
W czasie konsultacji będzie mowa m.in. o tym, że pierwszy krok to dostrzeżenie obszaru, w którym mała firma ma realny wpływ na otoczenie i środowisko....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta