Gminy zarobią więcej na reklamie
Od września przedsiębiorcy mogą płacić za billboardy nawet pięć razy więcej niż dotychczas.
Firmy mają już niewiele czasu, by przygotować się na wejście w życie przepisów dotyczących nowej opłaty reklamowej. Ustawa, która zacznie obowiązywać 11 września, przewiduje, że rada gminy będzie mogła wprowadzić w drodze uchwały opłaty od tablic lub urządzeń reklamowych, objętych dotychczas podatkiem od nieruchomości.
Zgodnie z przepisami opłata reklamowa będzie składać się z dwóch części:
–stałej – wynoszącej maksymalnie 2,5 zł / dzień (niezależnie od powierzchni reklamy)
–zmiennej – wynoszącej maksymalnie 20 gr za 1 mkw. /dzień (proporcjonalnie do wielkości reklamy).
Decyzja w rękach lokalnych władz
Gmina będzie mogła uzależnić obie części stawki zarówno od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta