Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gminy zarobią więcej na reklamie

21 sierpnia 2015 | Prawo | Monika Pogroszewska

Od września przedsiębiorcy mogą płacić za billboardy nawet pięć razy więcej niż dotychczas.

Firmy mają już niewiele czasu, by przygotować się na wejście w życie przepisów dotyczących nowej opłaty reklamowej. Ustawa, która zacznie obowiązywać 11 września, przewiduje, że rada gminy będzie mogła wprowadzić w drodze uchwały opłaty od tablic lub urządzeń reklamowych, objętych dotychczas podatkiem od nieruchomości.

Zgodnie z przepisami opłata reklamowa będzie składać się z dwóch części:

–stałej – wynoszącej maksymalnie 2,5 zł / dzień (niezależnie od powierzchni reklamy)

–zmiennej – wynoszącej maksymalnie 20 gr za 1 mkw. /dzień (proporcjonalnie do wielkości reklamy).

Decyzja w rękach lokalnych władz

Gmina będzie mogła uzależnić obie części stawki zarówno od...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10223

Wydanie: 10223

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament