Zwroty w internecie przyciągają klientów
Odzież staje się jednym z najchętniej kupowanych w sieci produktów. Pod względem liczby użytkowników liderem rynku stało się Zalando.
piotr mazurkiewicz
Odzież długo była uważana za kategorię handlu internetowego, której nie wieszczono w Polsce powodzenia. Ubrania kupują w polskich gospodarstwach domowych głównie kobiety, które wolą przymierzyć upatrzony towar.
Wiele zmieniło się wraz z wejściem w 2012 r. na polski rynek niemieckiego Zalando. Firma od początku postawiła na promowanie się hasłem, że dostawa jest darmowa, co więcej, odesłanie towaru, który klientowi nie odpowiada, również nie wiąże się z dodatkowymi opłatami.
Najwidoczniej z sukcesem ponieważ po trzech latach działalności na polskim rynku Zalando jest już największym e-sklepem, przynajmniej jeśli chodzi o liczbę użytkowników. Ma ich już niemal 3 mln, w kategorii e-commerce mocniejsze są tylko serwis aukcyjny Allegro oraz porównywarka Ceneo, reprezentujące już jednak nieco inny profil działalności, choć wciąż w ramach tej branży.
Rynek się stabilizuje
Według danych firmy Boston Consulting Group w tym roku Polacy na zakupy internetowe wydadzą już 37 mld zł. Podobnie jak w latach poprzednich oznacza to wzrost wartości rynku o niemal 20 proc. Wszystko wskazuje na to, że w następnych latach tempo wzrostu się utrzyma, ale nie znaczy to bynajmniej, że wszyscy uczestnicy rynku zyskują w równym stopniu.
Z danych cyklicznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta