Koniec dyskontów, jakie znamy z przeszłości
Owocami morza, markową porcelaną i akcesoriami modowymi walczą sieci dyskontowe o klientów, którzy wydają na zakupy więcej niż średnia krajowa. Już opanowały niemal 30 proc. rynku.
piotr mazurkiewicz
Strategia rozbudowy półki premium oznacza definitywny koniec ery dyskontów kojarzących się z prostymi halami pełnymi metalowych regałów, z których towary sprzedaje się wprost z kartonów. Sieci takie jak Lidl czy Biedronka rozwinęły skrzydła, gdy w kryzysie Polacy oszczędzali, ale już od dawna starają się zmienić postrzeganie swojej oferty. Prawdziwą ofensywę szykują na okres przedświąteczny, kiedy konsumenci są skłonni do większych wydatków.
Luksus dla mas
– Wzorem lat ubiegłych w tym okresie w naszej sieci będą dostępne produkty spożywcze premium pod znaną naszym klientom marką Deluxe. W ofercie mamy już np. jagnięcinę, od 9 listopada także perliczki – mówi Anna Biskup, rzecznik Lidla w Polsce. Sieć szykuje ofensywę nie tylko żywnościową. – Zapewnimy szeroki wybór produktów znanych i cenionych marek, jak zastawa Villeroy & Boch,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta