Rynek wina wciąż z potencjałem
Polska kusi producentów gronowych trunków. Tylko w 2015 r. ich sprzedaż urosła o 7 proc.
Beata Drewnowska
– Polska jest jednym ze strategicznych dla nas krajów. Spodziewamy się, że w tym roku zwiększymy tutaj sprzedaż o 50 proc. – mówi Pedro Lufinha, dyrektor generalny winiarni Quinta da Alorna z portugalskiego regionu Tejo.
Jeżeli tak się stanie, Polska – otwierająca na koniec 2015 roku drugą dziesiątkę rynków eksportowych tej firmy – awansuje w tym roku na miejsce piąte. Będą nas wyprzedzać ją już tylko Chiny, Szwecja, Brazylia i Holandia.
Gonimy czołówkę
Quinta da Alorna nie jest jedyną winnicą z Tejo, która widzi duży potencjał w polskim rynku. Nasz kraj jest jednym z kilku rynków, gdzie Comissao Vitivinícola Regional do Tejo (CVR Tejo), stowarzyszenie zrzeszające tamtejszych winiarzy, prowadzi od ubiegłego roku działania promocyjne.
– Polska jest dla nas atrakcyjna, ponieważ jest dużym rynkiem, a Polacy dopiero zaczynają interesować się winem, więc jego konsumpcja będzie rosła – wyjaśnia Giovanni Nigra, właściciel...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta