Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polityka hamuje motoryzację

07 marca 2016 | Ekonomia
Zakłady Rolls-Royce'a w Goodwood, Sussex w Wielkiej Brytanii
autor zdjęcia: Chris Ratcliffe
źródło: Bloomberg
Zakłady Rolls-Royce'a w Goodwood, Sussex w Wielkiej Brytanii

Możliwy Brexit to tylko jedna z przyczyn bólu głowy szefów światowych koncernów samochodowych.

danuta walewska

W związku z ewentualnym wyjściem W. Brytanii z Unii Europejskiej na razie doskwiera tylko słaby i nadal słabnący funt. Ale przemysł motoryzacyjny traci także przez kryzysy w Rosji i Brazylii, których gospodarki są w recesji, zaś auta, zwłaszcza z produkcji masowej, po prostu się nie sprzedają.

TTIP? A co to?

Problemem może się też okazać zawieszenie układu z Schengen, nawet na krótki czas. – Gdyby doszło do zamknięcia granic, zatrzymanie np. transportu silników z naszej węgierskiej fabryki może okazać się poważnym problemem – przyznał podczas dorocznej konferencji finansowej Rupert Stadler, prezes Audi AG.

Natomiast poza Sergiem Marchionne, prezesem Fiat Chrysler Automobiles, żaden z producentów aut, z którymi podczas trwającego do 13 marca salonu samochodowego w Genewie rozmawiała...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10387

Wydanie: 10387

Spis treści
Zamów abonament