Polityka hamuje motoryzację
Możliwy Brexit to tylko jedna z przyczyn bólu głowy szefów światowych koncernów samochodowych.
danuta walewska
W związku z ewentualnym wyjściem W. Brytanii z Unii Europejskiej na razie doskwiera tylko słaby i nadal słabnący funt. Ale przemysł motoryzacyjny traci także przez kryzysy w Rosji i Brazylii, których gospodarki są w recesji, zaś auta, zwłaszcza z produkcji masowej, po prostu się nie sprzedają.
TTIP? A co to?
Problemem może się też okazać zawieszenie układu z Schengen, nawet na krótki czas. – Gdyby doszło do zamknięcia granic, zatrzymanie np. transportu silników z naszej węgierskiej fabryki może okazać się poważnym problemem – przyznał podczas dorocznej konferencji finansowej Rupert Stadler, prezes Audi AG.
Natomiast poza Sergiem Marchionne, prezesem Fiat Chrysler Automobiles, żaden z producentów aut, z którymi podczas trwającego do 13 marca salonu samochodowego w Genewie rozmawiała...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta