Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Serial wypromował Świętokrzyskie

19 kwietnia 2016 | Administracja | Teresa Siudem
źródło: materiały prasowe

Jacek Kowalczyk | W drugim półroczu 2015 r. o Sandomierzu 
i o województwie świętokrzyskim w kontekście serialu „Ojciec Mateusz" w mediach papierowych i internetowych pisano 
i mówiono kilkaset razy.

Rz: Od wielu lat w polskiej telewizji emitowany jest serial „Ojciec Mateusz", którego akcja rozgrywa się w Sandomierzu. W jakim stopniu wpływa on na promocję miasta?

Jacek Kowalczyk: Turystyka w Sandomierzu dzieli się na dwa okresy: przed i po emisji serialu „Ojciec Mateusz". Według szacunków w 2008 r. Sandomierz odwiedziło około 80 tys. turystów, a dzisiaj – biorąc pod uwagę wykupione miejsca noclegowe i bilety – jest to około 300 tys. osób rocznie.

W ubiegłym roku robiliśmy badania dla całego województwa związane z jego postrzeganiem. W badaniach wzięło udział ponad 1000 osób z całej Polski w różnych grupach wiekowych. Pytaliśmy, gdzie spotkali się z informacją o Sandomierzu i o naszym województwie. 64 proc. badanych wskazała na telewizję, a blisko 40 proc. sprecyzowało, że wiedzę na ten temat mają dzięki serialowi „Ojciec Mateusz".

Czy taka promocja ma jakiś wymiar finansowy?

W drugim półroczu 2015 r. o Sandomierzu i o województwie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10424

Wydanie: 10424

Spis treści
Zamów abonament