Środki na reklamę z programów regionalnych
Samorządy mogą postawić na promocję własnych walorów turystycznych i kulturowych. Część wydatków związanych z takimi działaniami może zostać dofinansowana. Zwykle warunkiem jest jednak realizacja większego projektu, w którym promocja jest tylko jednym z jego elementów.
Wiele samorządów ma się czym chwalić. Na ich terenach znajdują się cenne zabytki, obiekty, muzea lub dysponują one niezwykłymi zasobami przyrodniczymi, stanowiącymi dużą atrakcję turystyczną. Do tego można dodać wiele wydarzeń kulturalnych, pokazujących np. regionalne lub lokalne tradycje.
Jednak – jak każdy produkt – także walory zarówno kulturowe, jak i przyrodnicze regionu trzeba umieć zareklamować i wypromować. Mogą w tym pomóc fundusze europejskie. Elementy promocji mogą się bowiem zwykle znaleźć w budżetach innych, większych projektów związanych np. z ochroną i rozwojem zasobów kultury, dziedzictwa kulturowego lub przyrodniczego. I chociaż zwykle nie musi to być obowiązkowy element takich projektów, to promocję i marketing można zwykle umieścić w wykazie wydatków kwalifikowanych.
Programy regionalne
Poszukując źródeł dotacji, warto na pewno sięgnąć do programów regionalnych, które zostały przygotowane na poziomie wszystkich województw. Różnią się one zakresem i zaplanowanymi inwestycjami. Jednak można też znaleźć pewne podobieństwa. We wszystkich regionach władze samorządowe dostrzegają przecież potencjał, jaki tkwi w naturalnym i kulturowym dziedzictwie. I stąd też pojawia się zwykle możliwość ubiegania się o dotacje na utrzymanie, ochronę i jego rozwój, także w kontekście ich potencjału...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta