Koniec boomu na tanie motocykle. Czas na drogie
Wart około 400–500 mln zł rynek nowych motocykli wchodzi w 2016 roku w kolejny zakręt.
Adam woźniak
Po 20 miesiącach nieprzerwanego wzrostu polski rynek motocykli zaczyna sunąć w dół. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) w marcu liczba rejestracji nowych maszyn zmalała w porównaniu z ubiegłym rokiem o przeszło jedną piątą, do niespełna 2,1 tys. sztuk. Spadkowy okazał się także pierwszy kwartał: nieco ponad 3,7 tys. rejestracji to rezultat gorszy o prawie 9 proc. od tego z pierwszych trzech miesięcy 2015 roku. W dodatku znaczne osłabienie sprzedaży ma miejsce tuż przed rozpoczęciem sezonu motocyklowego. Eksperci branży uważają, że cały 2016 rok będzie pod względem sprzedaży nowych motocykli gorszy od ubiegłego. Zmieni się też struktura rynku. W ostatnich dwóch latach na rynku niepodzielnie rządziły niedrogie motocykle z niewielkimi silnikami do 125 cm sześciennych. Czas ich dominacji jednak mija.
Nasycony tani rynek
To właśnie „125" sprzedają się coraz słabiej. Po pierwszych trzech miesiącach obecnego roku popyt na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta