Centralizacja VAT w powiatach
Centralizacja VAT w powiatach nie obejmuje Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi rozstrzygnął w interpretacji z 22 kwietnia 2016 r. (1061-IPTPP1.4512.125.2016.2.AK) kwestię zakresu centralizacji VAT w powiatach. Z pytaniem zwrócił się powiat, który jako jednostka samorządu terytorialnego posiadająca osobowość prawną wykonuje zadania własne i zlecone. W celu realizacji przydzielonych zadań powiat tworzy jednostki organizacyjne, w tym jednostki budżetowe. W ramach budżetu powiatu funkcjonują jednak również jednostki powstałe w wyniku zapisów ustawowych określonych w art. 33a ustawy o samorządzie powiatowym, przykładowo Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej.
Zgodnie z art. 33a ust. 2 ww. ustawy, jednostki tego rodzaju – za wyjątkiem jednostek Policji – są powiatowymi jednostkami budżetowymi w rozumieniu ustawy o finansach publicznych. Powiat chciał się upewnić czy planowana na 1 stycznia 2017 r. obowiązkowa centralizacja rozliczeń VAT obejmuje również tego typu jednostki.
Dyrektor Izby Skarbowej uznał za prawidłowe stanowisko powiatu, zgodnie z którym Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Komenda Powiatowej Straży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta