Wymagania związane ze stanowiskiem pracy muszą odpowiadać jego charakterowi
W razie zawieszenia postępowania przez organ strona ma prawo wnieść zażalenie. Może zaskarżyć także odmowę podjęcia zawieszonego postępowania.
Problem
W ogłoszeniu o naborze zaznaczono, że jednym z wymagań stawianych kandydatom na to stanowisko jest posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych określoną klauzulą. Czy skorzystanie z takiego rozwiązania jest zgodne z przepisami?
Co mówią przepisy
W art. 28 ustawy o służbie cywilnej przewidziano obowiązek dyrektora generalnego urzędu upowszechniania informacji o wolnych stanowiskach pracy przez umieszczenie ogłoszenia o naborze w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (KPRM). Ogłoszenie o naborze powinno zawierać m.in.:
- nazwę i adres urzędu,
- określenie stanowiska pracy,
- wymagania związane z tym stanowiskiem - zgodnie z jego opisem, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
- zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku,
- informację o warunkach pracy na tym stanowisku oraz
- wskazanie wymaganych dokumentów.
Wymagania związane ze stanowiskiem określa się w następujący sposób:
- wymagania niezbędne to te konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku, a
- wymagania dodatkowe to pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta