Jest moda na stacje informacyjne
Łączne udziały kanałów informacyjnych w rynku oglądalności są w Polsce bardzo wysokie w porównaniu z innymi krajami w Europie. Dochodzą do 10 proc. – twierdzi dyrektor kanałów informacyjnych Polsat News i Polsat News 2, w rozmowie z Magdaleną Lemańską i Urszulą Zielińską.
Rz: Czy zmiana rządu i obecna sytuacja polityczna w Polsce wpływają na kondycję telewizyjnych kanałów informacyjnych? Spodziewa się pan wzrostu oglądalności? Czy faktycznie widać słabość TVP Info i Polsat News na niej korzysta?
Nie cieszą mnie słabości konkurencji. Ogólny wynik całego segmentu kanałów informacyjnych rodzi modę na ich oglądanie, a mamy w Polsce ogromną konkurencję: działa tu ponad 200 kanałów polskojęzycznych. Jeśli jest moda na oglądanie kanałów informacyjnych, to widz bez względu na poglądy może między nimi „przepływać", ale ciągle z nich korzysta.
Czy w związku z tym, że tyle się teraz w Polsce dzieje, telewizja informacyjna przeżyje swój zwrotny moment?
Myślę, że nie. Rynek oglądalności już się „ułożył". Kanałom informacyjnym nie będzie przybywać widzów, zwłaszcza że ich łączne udziały w rynku oglądalności są już i tak w porównaniu z innymi krajami w Europie bardzo wysokie. Dochodzą do 10 proc., a wśród widzów w wieku 16–49 lat – do 6–7 proc. W Europie stacje informacyjne ogląda się zazwyczaj wtedy, gdy coś się dzieje.
Czy widownia Polsatu News i Polsatu News 2 satysfakcjonuje pana i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta