Mamy na oku kilka niedużych centrów handlowych
Aleksander Walczak | Prezes spółki Dekada
Rz: Czy budowanie małych centrów handlowych, mających od kilku lub kilkunastu tysięcy metrów kwadratowych, to nadal dobry biznes?
Aleksander Walczak, prezes Dekada SA: Rynek w ostatnich latach szybko nasycał się nowoczesną powierzchnią handlową. Dziś zostało już bardzo niewiele miejscowości w Polsce, gdzie można wybudować nawet małe centrum handlowe. Dowodem na to są pojawiające się pustostany czy fakt, że nie otwiera się teraz nowych obiektów w 100 proc. wynajętych. A więc to raczej był dobry biznes.
Teraz trzeba mieć dużo cierpliwości, aby znaleźć dobrą lokalizację na nowe centrum handlowe. No i mieć stosowne doświadczenie w przygotowaniu, budowie i sposobie sfinansowania inwestycji, aby nie skończyło się tylko na narysowaniu obiektu na papierze.
Ile obiektów wybudował pan już od 2007 r. i ile wybuduje pan w ciągu pięciu lat?
Dotychczas Dekada wybudowała dziesięć obiektów: galerii i centrów handlowych typu convenience. Jesteśmy w Nowym Targu,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta