Alkoholowa rewolucja nabiera rozpędu
W tym roku nie należy się spodziewać ożywienia na rynku wódki i piwa w Polsce. Na popularności zyskają przede wszystkim cydr i whisky.
Beata Drewnowska
O 28 proc., do 16 mln litrów, zwiększy się w 2016 r. sprzedaż cydru w Polsce – wynika z najnowszej prognozy IWSR, firmy badającej rynek alkoholi. Ten lekki alkohol z jabłek, jeszcze kilka lat temu niemal nieznany nad Wisłą, zanotuje w tym roku największy wzrost sprzedaży spośród wszystkich alkoholi dostępnych w Polsce.
Kolejne lata nie powinny być dla cydru – wciąż w Polsce niszowego – gorsze. Tomasz Iżewski, prezes Warwinu, który wprowadził ostatnio markę Dobry Cydr, zwraca uwagę, że na razie tylko 6 proc. dorosłych Polaków spróbowało lekkiego alkoholu z jabłek.
– Perspektywy dla kategorii są więc bardzo optymistyczne – podkreśla szef Warwinu.
Agata Andrzejczak z IWSR uważa, że właśnie wciąż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta