Cudze marże nęcą bardziej niż własne
Nowa inwestycja Biedronki w produkcję zup to przejaw zacierania granic między firmami handlowymi i produkcyjnymi, które budują własne sieci sprzedaży.
Anita Błaszczak
Lider handlu detalicznego w Polsce, spółka JMP, właściciel sieci Biedronka, nie zadowala się już samą sprzedażą. Ma apetyt na więcej. Na początek na gotowe do spożycia zupy, których fabryka właśnie ruszyła. JMP wybudowała ją za 30 mln zł w Parzniewie koło Warszawy, obok działającego od dwóch lat centrum dystrybucyjnego firmy.
Czy zupy będą początkiem większej produkcji – tego na razie spółka nie chce komentować. – Na tym etapie za wcześnie jest na nowe przedsięwzięcia o podobnej skali – wyjaśnia biuro prasowe JMP, dodając, że firma czeka też na reakcje klientów. Wiadomo jednak, że w zanadrzu ma jeszcze inny produkcyjny projekt – joint venture z firmą Vwershold, która ma się zająć zarówno importem, jak i produkcją dań azjatyckich.
Walka o marże
Dlaczego sieć, która dotychczas zlecała produkcję kontrahentom, chce ją przejąć sama? –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta