Komputery złapały zadyszkę
Rodzimy rynek elektroniki użytkowej jest w kryzysie. Popyt na tablety wyhamował, a sprzedaż urządzeń PC spadła aż o jedną piątą.
Polacy do surfowania w internecie częściej wykorzystują już smartfony niż tablety. Z najnowszych danych udostępnionych „Rzeczpospolitej" przez firmę Gemius wynika, że np. udział iPadów (tablety Apple'a) w ciągu ostatnich czterech lat w ruchu internetowym skurczył się niemal trzykrotnie. W tym samym czasie wykorzystanie iPhone'ów do surfowania w sieci dwukrotnie wzrosło. To pokazuje, jak bardzo zmienia się rynek urządzeń mobilnych.
– Jakiś czas temu, gdy smartfony miały mniejsze ekrany, a tablety z kolei dużo większe, dla wielu osób tablet zastępował komputer. Teraz jednak sytuacja jest odwrotna. W czasach, gdy większość smartfonów zbliża się pod względem rozmiarów do tabletów, różnice rozmywają się i spada zapotrzebowanie na tablety – mówi Krzysztof Majkowski, ekspert firmy Gemius.
Czy to już koniec tabletów
Popyt na elektroniczne tabliczki z dynamicznych, dwucyfrowego wzrostu przerodził się w spadki. Według badań Strategy Analytics jeden z liderów tego rynku – koncern Samsung – w II kwartale na całym świecie sprzedał o 23 proc. mniej takich urządzeń niż rok wcześniej. W Polsce jednak największe spadki notują producenci najtańszych sprzętów tego typu. Eksperci twierdzą, że Polacy wcześniej masowo kupowali gorsze jakościowo tablety, które nie spełniły ich oczekiwań.
– Teraz użytkownik tabletu stał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta