Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient nie lubi, gdy sklep zmienia miejsce

28 października 2016 | Nieruchomości | Aneta Gawrońska

Zmiany miejsc w obrębie obiektu handlowego nie są często stosowaną praktyką.

Umowy najmu w centrach handlowych zawiera się standardowo na pięć–dziesięć lat – mówi Marcin Kopczyk, konsultant w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych JLL. – Czasem możliwe są krótsze, trzyletnie kontrakty z możliwością ich przedłużenia.

Za mały, za duży

Patrycja Dzikowska, dyrektor działu doradztwa i analiz rynkowych w firmie Cushman & Wakefield, wyjaśnia, że długość umowy najmu zależy od branży i wielkości zajmowanej powierzchni. – Najemcy mniejszych lokali zazwyczaj zawierają umowy na trzy – pięć lat, zastrzegając sobie możliwość ich przedłużenia – opowiada. – Branża spożywcza oraz elektronika przemysłowa – którzy to najemcy zajmują duże powierzchnie – podpisują kontrakty na dziesięć lat. W tym przypadku otwarcie lokalu wiąże się z wyższymi nakładami na wyposażenie.

Dyrektor z Cushman &...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10586

Wydanie: 10586

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament