Orbis pęcznieje
Hotelarska grupa ma w planach powiększenie sieci hoteli o najbardziej obiecujące lokalizacje w największych miastach Europy Środkowej.
Rozglądamy się za możliwościami przejęć lub transakcjami wykupu hoteli (buy back). Prowadzimy negocjacje w tym temacie – ujawnił Marcin Szewczykowski, wiceprezes Orbisu. Plan rozwoju grupy przewiduje 27 nowych hoteli (3100 pokoi) do 2020 roku.
Pod względem wyników ten rok Orbis może zaliczyć do udanych, co spółka zawdzięcza dobrej kondycji gospodarek regionu. Po trzech kwartałach br. wskaźnik RevPAR (przychód na jeden dostępny pokój) wzrósł o 11,2 proc., do 171,9 zł, dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój o 8,2 proc. i wyższej frekwencji we wszystkich państwach regionu (o 2 pkt proc., do 73,2 proc.).
Coraz większym wyzwaniem dla Orbisu są koszty. – Odczuwamy presję związaną z kosztami osobowymi. Będzie ona widoczna w 2017 roku z uwagi m.in. na wzrost płacy minimalnej. Nie chcemy jednak dopuścić do sytuacji, by koszty rosły szybciej niż sprzedaż. Będzie to stanowiło dla nas największe wyzwanie w przyszłym roku – przyznał Szewczykowski. —jmys