Tory z gwoździami i rozlewnia napojów
Budowa hal produkcyjnych swoją skalą jest porównywalna do budów największych centrów handlowych.
Inwestycję dla koncernu Volkswagen pod Poznaniem ukończył niedawno Strabag. Jak podaje Ewa Bałdyga, rzecznik spółki, na 220 ha przeznaczonych na nową fabrykę w Białężycach w niespełna dwa lata Strabag postawił trzy z pięciu hal produkcyjnych.
– Na terenie zakładu nasza firma zbudowała także 9,5 km dróg wewnętrznych, 102 tys. mkw. parkingów i powierzchni logistycznych, specjalny tor testowy dla samochodów i bocznicę kolejową – mówi Ewa Bałdyga. – Do prac zaangażowaliśmy prawie 1 tys. specjalistów z zakresu budownictwa, logistyki, dostawców, operatorów sprzętu.
Przedstawicielka firmy Strabag podkreśla, że budowa fabryki VW pod Wrześnią swoją skalą porównywalna jest do budów największych centrów handlowych.
100 dni budowania
Do budowy hal wykorzystano ponad 11 tys. ton konstrukcji stalowych, 54 tys. mkw. płyt osłonowych elewacyjnych, 68 tys. metrów sześciennych betonu posadzkowego, ponad 500 słupów żelbetowych i ponad 1300 sztuk prefabrykatów żelbetowych. – Jednym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta