Patriotyzm wspiera naszą żywność
Pochodzenie ma znaczenie w promocji. Podkreślanie polskich korzeni sprawdza się bardziej w kraju niż za granicą.
Beata Drewnowska
70 proc. firm spożywczych planuje zwiększenie aktywności promocyjnej na rynkach zagranicznych w latach 2016–2020 – wynika z raportu PromocjaŻywności.pl zaprezentowanego w czwartek przez Bank BGŻ BNP Paribas podczas 11. edycji Agrokonferencji w Sopocie.
– Producenci żywności myślą odważnie o wyjściu za granicę – komentuje Michał Koleśnikow, dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.
Dobra, bo ekologiczna
Jak pokazują statystyki, eksport jest kluczowy dla naszej branży rolno-spożywczej. W 2015 r. jego wartość sięgnęła 23,9 mld euro i była o 9,2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Natomiast od wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 r. poszła w górę o niemal 360 proc. Prawie 80 proc. sprzedaży zagranicznej żywności i towarów rolnych trafia do Wspólnoty.
Promując się za granicą, nasze firmy spożywcze nie koncentrują się na podkreślaniu polskich korzeni swoich produktów. Tylko 16 proc. z nich uważa, że mogłoby dzięki temu zwiększyć tam swoją sprzedaż....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta