Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Patriotyzm wspiera naszą żywność

28 października 2016 | Ekonomia
Internet Zyskuje, targi nadal najważniejsze
źródło: Rzeczpospolita
Internet Zyskuje, targi nadal najważniejsze

Pochodzenie ma znaczenie w promocji. Podkreślanie polskich korzeni sprawdza się bardziej w kraju niż za granicą.

Beata Drewnowska

70 proc. firm spożywczych planuje zwiększenie aktywności promocyjnej na rynkach zagranicznych w latach 2016–2020 – wynika z raportu PromocjaŻywności.pl zaprezentowanego w czwartek przez Bank BGŻ BNP Paribas podczas 11. edycji Agrokonferencji w Sopocie.

– Producenci żywności myślą odważnie o wyjściu za granicę – komentuje Michał Koleśnikow, dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.

Dobra, bo ekologiczna

Jak pokazują statystyki, eksport jest kluczowy dla naszej branży rolno-spożywczej. W 2015 r. jego wartość sięgnęła 23,9 mld euro i była o 9,2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Natomiast od wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 r. poszła w górę o niemal 360 proc. Prawie 80 proc. sprzedaży zagranicznej żywności i towarów rolnych trafia do Wspólnoty.

Promując się za granicą, nasze firmy spożywcze nie koncentrują się na podkreślaniu polskich korzeni swoich produktów. Tylko 16 proc. z nich uważa, że mogłoby dzięki temu zwiększyć tam swoją sprzedaż....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10586

Wydanie: 10586

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament