Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cenzurki dla ministrów

25 stycznia 2017 | Rzecz o polityce
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
źródło: PAP
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Marian Zubrzycki
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

Mało prymusów, sporo średniaków i wielu maruderów

minister infrastruktury i budownictwa

Wpadł w inwestycyjny poślizg

Andrzej Adamczyk

Minister infrastruktury nie ma łatwego zadania. Musi się zmierzyć nie tylko ze skalą inwestycji w ramach nowej perspektywy UE, ale głównie z oczekiwaniami przedsiębiorców budowlanych. Wciąż nie jest sprecyzowana sprawa zasad wyłaniania firm w przetargach na budowę dróg. Tymczasem wykonawcy oczekują poprawienia relacji z inwestorem, czyli Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, oraz liczą na bardziej sprawiedliwy podział ryzyka przy realizowaniu inwestycji. Problemem Adamczyka pozostaje niedoszacowanie programu drogowego i opóźnienia w przetargach. W 2016 r. dopiero jesienią zaczęto je przyspieszać. Firmy budowlane obawiają się, że takie akcyjne działanie doprowadzi do skumulowania kontraktów w krótkim czasie, co może doprowadzić m.in. do wzrostu cen materiałów budowlanych i kłopotów z zapewnieniem sprzętu. Znacznie gorzej jest na kolei, gdzie inwestycje są spóźnione o co najmniej dwa lata, a zagrożenie utratą unijnych dotacji jest bardzo realne. Mieszane uczucia może także budzić polityka kadrowa ministra, a brak w tym względzie stabilizacji widoczny jest zwłaszcza w spółkach kolejowych. Sama kolej, która w poprzednich miesiącach zwiększała liczbę pasażerów, zaczyna tracić impet w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10658

Wydanie: 10658

Spis treści
Zamów abonament