Koleje będą jeszcze większe
Nowy tabor, a także nowa baza utrzymania pociągów w Sochaczewie. Takie plany rysują władze mazowieckiego przewoźnika.
Wśród najważniejszych zadań, jakie stoją przed spółką Koleje Mazowieckie w najbliższych miesiącach, a także w kolejnych latach, znajduje się unowocześnianie taboru. Spółka ta to jeden z poważniejszych regionalnych graczy kolejowych w Polsce. W poprzednim roku Przewozy Regionalne miały 79,5 mln pasażerów, czyli odnotowały ich wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim o 3,4 proc. Z kolei drugie w całym kraju Koleje Mazowieckie przewiozły 60,9 mln pasażerów, o 3,7 proc. mniej rok do roku.
W tym roku dotacje samorządu mazowieckiego dla tej spółki wyniosą 255 mln zł. Przypomnijmy, że w spółce Koleje Mazowieckie – KM Samorząd Województwa Mazowieckiego posiada 100 proc. udziałów kapitału zakładowego.
50 km od stolicy
Spółka ta ma ambitne plany. Z informacji przekazanej przez Donatę Nowakowską, rzeczniczkę Kolei Mazowieckich wynika, że w planach jest zaprojektowanie, sfinansowanie i wybudowanie (wraz z wyposażeniem) oraz eksploatacja wolno stojącej hali napraw pojazdów w Sochaczewie. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w według modelu partnerstwa publiczno-prywatnego.
Podstawową funkcją hali ma być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta