Czeka nas w branży stabilizacja
Andrzej Matuszyński Sieć Zet Gold jest teraz pod naszą baczną obserwacją od strony biznesowej. Nie wykluczam, że będą modyfikacje zarówno jej formatu, jak i być może nazwy – zapowiada prezes Grupy Eurozet w rozmowie z Magdaleną Lemańską.
Rz: Jeży się panu włos na głowie, gdy słyszy pan sformułowanie „OTC"? Dużo się teraz mówi o tym, że za chwilę radio może zostać pozbawione kluczowych przychodów z reklam leków bez recepty.
to rzeczywiście największa kategoria reklamowa nie tylko w radiu. Ale w radiu są to zdecydowanie nasi najwięksi reklamodawcy, więc oczywiście jestem zaniepokojony możliwymi, znaczącymi zmianami regulacji. Niemniej mamy teraz na rynku do czynienia z samoregulacją i mam nadzieję, że będzie ona wystarczająca z punktu widzenia regulatorów. W tej formie, w jakiej teraz została zaproponowana, nie stanowi zagrożenia dla rynku reklamowego.
Myśli pan, że nie wróci pomysł, by w ogóle pozbyć się tych reklam z radia?
Myślę, że będą takie zakusy, bo Krajowa Rada od wielu miesięcy o tym wspomina i wciąż żywe jest przekonanie, że w Polsce konsumpcja parafarmaceutyków jest za duża. Nie wyobrażam sobie jednak całkowitego zakazu reklam tego typu ani tego, jak precyzyjne i głębokie musiałoby być prawo, by całkowicie zakazać reklamowania takich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta