Polacy tłumnie ruszyli na zakupy internetowe
Już 42 proc. użytkowników internetu w Polsce robi zakupy także z jego wykorzystaniem – wynika z najnowszych danych Eurostatu. To wciąż poniżej unijnej średniej wynoszącej 54 proc., ale nasz kraj jest liderem, jeśli chodzi o tempo rozwoju.
W porównaniu z 2015 r. liczba e-kupujących wzrosła bowiem o 7 pkt proc., co jest wynikiem nie tylko najlepszym w UE, ale również znacznie lepszym niż rezultaty naszego rynku z ostatnich lat. Udział robiących e-zakupy rósł wcześniej maksymalnie o 1–2 pkt proc. rocznie. – Sklepy internetowe dojrzały, ich oferta jest już znacznie szersza niż jakiegokolwiek sklepu tradycyjnego – tłumaczy prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego. Do tego coraz więcej firm znanych głównie ze stacjonarnych placówek rozwija swoje operacje w sieci, np. IKEA czy Auchan.
W tym roku wartość handlu internetowego w Polsce powinna przekroczyć poziom 40 mld zł. —pm
>B1, komentarz >A2