Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dużo czasu na kontrolę rozliczenia

03 kwietnia 2017 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Przedsiębiorcy mają na odliczenie straty pięć lat, ale skarbówka chce, aby przez jedenaście przechowywali księgi.

Prowadzący działalność gospodarczą, który w poprzednich latach miał stratę, czyli więcej kosztów niż przychodów, może odliczyć ją w bieżącym zeznaniu. Dotyczy to zarówno rozliczających się według skali, jak i płacących podatek liniowy.

Na rozliczenie straty z poprzednich zeznań mamy pięć lat. W deklaracji za 2016 r. możemy więc odliczyć część straty z 2011 r. Wcześniejsza już przepadła.

– Po pięciu latach nie możemy jednak wyrzucić firmowych dokumentów. Fiskus twierdzi bowiem, że przedsiębiorcy odliczający stratę muszą aż prawie 11 lat przechowywać księgi za rok, w którym ją wykazali – mówi Arkadiusz Łagowski, doradca podatkowy, menedżer w Grant Thornton....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10716

Wydanie: 10716

Spis treści
Zamów abonament