Informacje
Informacje
Jak podaliśmy w skrócie, Delta Air Lines, trzeci przewoźnik w USA, zawarła 20-letnią umowę na zasadzie wyłączności z koncernem Boeing Co. w sprawie dostaw 230 samolotów pasażerskich: 106 potwierdzonych i z opcją na 124 dalsze. Wartość kontraktu wynosi ponad 15 mld USD, a jego pierwszej części 6, 7 mld. Ponadto kontrakt przewiduje pakiet otwartej opcji na 414 dalszych maszyn do 2018 r. , zależnie od przyszłych potrzeb linii będących z kolei funkcją rozwoju transportu lotniczego. W razie skorzystania ze wszystkich opcji, Delta kupiłaby 644 samolotów pochodzących z Seattle. Prezes Delty Ron Allen wyjaśnił, że wprawdzie umowa dotyczy oficjalnie okresu 20 lat, to jej realizacja może rozciągnąć się do 25-30 lat. Niezależnie od tej umowy Delta złożyła zamówienie wartości 800 mln USD w spółce (GE i SNECMA) CMF Int'lz Evandale w Ohio na silniki do nowych wersji 737; dostawa tych samolotów rozpocznie się w połowie 1998 r. Dla Boeinga jest to druga wieloletnia umowa na zasadzie wyłączności, pierwszą podpisał w ub. r. z American Airlines. Związanie się z jednym dostawcą pozwoli obu przewoźnikom ujednolicić tabor latający oraz zmniejszyć koszty techniczne i szkolenia, wreszcie wymienić wyeksploatowane maszyny. Wiceprezes Delty Harry Algier wyjaśnił, że o kontrakt trwała zacięta walka między Boeingiem i Airbus Industrie. Amerykanie wygrali niższymi kosztami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta