Jak najlepiej, jak najtaniej
Podróże służbowe w Polsce nadal stanowią niedoceniany aspekt działalności firm. Nie postrzegają ich one jako inwestycję, lecz uważają je za koszt. Danuta walewska
Takie wnioski, zwłaszcza w odniesieniu do małych i średnich firm, płyną z z najnowszego badania firmy Amadeus – globalnego systemu rezerwacji i dystrybucji biletów lotniczych. Prowadzi ona regularne analizy polityki organizowania podróży służbowych na całym świecie.Wcześniej takie badania były już przeprowadzone w Polsce, teraz powstała oddzielna publikacja dla całej Europy Środkowej.
Czas na outsourcing
Jedno jest pewne: najróżniejsze wideokonferencje, rozmowy na Skype, czy kontakty w mediach społecznościowych nie zmniejszyły popytu na podróże służbowe. Bo nadal cenione są kontakty osobiste.
Z ostatniej publikacji Amadeusa „Organizacja i zarządzanie podróżami służbowymi.Polska na tle krajów Europy Środkowo-Wschodniej " wynika z ,że system ich przygotowywania w firmach w naszym kraju jest nieuprządkowany. Brak jest m.in. polityki podróży, a pracownicy najczęściej są pozostawieni sami sobie jeśli chodzi o organizowanie wyjazdów.
Jednak większość firm badanych przez Amadeusa dostrzega konieczność wprowadzenia zmian, mających na celu sformalizowanie i i optymalizację procesu zarządzania podróżami służbowymi. Firmy są jednocześnie otwarte na outsourcing takich usług, z tym że jest jeden podstawowy warunek: muszą się z tym wiązać wymierne korzyści.Najczęściej jest to obniżenie kosztów, bądź, co jednak jest mniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta