Trudny rynek mobilnych gier
Co najmniej 100 premier dziennie i klienci przyzwyczajeni do darmowych produktów – w takich warunkach funkcjonują producenci aplikacji mobilnych. I choć na każdym kroku podkreślają, że rynek jest wyjątkowo trudny, znajdują skuteczne sposoby na zarabianie pieniędzy.
Aby zrozumieć, jak wygląda ich sytuacja, należy wyobrazić sobie kraj, w którym funkcjonują tylko dwa sklepy – iTunes i Google Play. Do każdej z nich dociera dziennie kilkaset nowości, z czego najwyżej kilkanaście trafia na wyeksponowaną półkę. Pozostałych trzeba poszukać samemu, a jest w czym wybierać. Pierwszy sklep oferuje 700 tysięcy tytułów, drugi ponad milion.
– I prawie nikt nie chce za nie płacić z góry – mówi Remigiusz Kościelny z Vivid Games, firmy działającej na rynku mobilnym od 2005 roku. – W ciągu ostatnich paru lat rynek skręcił ku free to play, czyli grom dostępnym za darmo. Ich twórcy zarabiają na reklamach bądź...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta