Gry to więcej niż rozrywka
Ostatnie lata zmieniły sposób, w jaki osoby spoza branży postrzegają elektroniczną rozrywkę. Tytuły takie jak „Wiedźmin 3: Dziki gon" czy „This War of Mine" udowodniły, że obok tytułów przygotowanych z myślą o czystej zabawie pojawiają się też takie, które niosą ambitniejsze treści.
Po „This War of Mine" nie było już dla nas powrotu do lekkich produkcji – deklaruje Kuba Stokalski, senior lead designer z 11 bit studios. – Postanowiliśmy skupić się na tytułach, dzięki którym gracz zadaje sobie pytanie o swoją rolę w świecie. Trochę w tym przypadku. Chcieliśmy wydać grę o cywilach w czasie wojny, lecz nie zakładaliśmy, że będzie to program antywojenny. Dopiero kiedy zdobyliśmy materiał źródłowy i starannie go przeanalizowaliśmy, doszliśmy do wniosku, że innej produkcji nie da się stworzyć. Nie da się opowiadać o zwykłych ludziach i nie skrytykować wojny.
Jego zdaniem większość ukazujących się na świecie gier unika głębszych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta