Przed rozwojem nie ma ucieczki
Szybko rosnąca liczba pasażerów powoduje, że Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin musi się modernizować.
Na modlińskim lotnisku planowany jest wzrost liczby pasażerów zarówno w tym, jak i w przyszłym roku. I w kolejnych latach. Dodatkowo jeszcze ma za zadanie odciążenie operacji na Lotnisku Chopina. W co w takim razie przede wszystkim musi zainwestować?
— To prawda. Pojemność terminala powoli się już nam wyczerpuje — mówi Leszek Chorzewski, prezes modlińskiego portu. — W pierwszej kolejności mamy w planach rozbudowę terminala pasażerskiego, którego pojemność podwoi się po tej rozbudowie i będzie oscylowała nawet wokół 7 mln pasażerów rocznie. Chcemy również zmodernizować drogi kołowania. Jest to jedynie fragment prac, jakie musimy wykonać. Część infrastruktury dróg kołowania to jeszcze pozostałość po lotnisku wojskowym, niezbędna jest więc ich modernizacja — dodaje.
Ile i na co
Po zakończonych negocjacjach bankowych chcemy wystąpić o 60 mln złotych. Z tego 50 mln pochłonie rozbudowa terminala, reszta, to wydatki na modernizację dróg kołowania. — Co ważne jest to kredyt, który będzie spłacany wyłącznie przez lotnisko bez jakiegokolwiek zaangażowania wspólników, nawet w formie zabezpieczenia. To nasza niezbędna decyzja prorozwojowa.
Planowana rozbudowa ma się rozpocząć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta