Firmę budują nie tylko świetne produkty
debata | Przedsiębiorcy muszą zobaczyć, że odpowiednie zarządzanie wierzytelnościami to nie koszty, ale szansa na rozwój i większe zyski.
wojciech romański
Dlaczego po tak długim okresie budowania wolnorynkowej gospodarki ciągle kwestie związane z dbaniem o swoje finanse, weryfikacją kontrahentów, ubezpieczaniem kontraktów, wreszcie szybkim windykowaniem przeterminowanych należności dla wielu firm są czymś w rodzaju wiedzy tajemnej. O tym, jak można to zmienić, dyskutowali uczestnicy redakcyjnej debaty „Zarządzanie wierzytelnościami jako jeden ze sposobów budowania przewagi konkurencyjnej".
Problem stereotypów
– Myślę, że w wielu wypadkach w grę wchodzi myślenie stereotypami. Weźmy faktoring, który dla wielu przedsiębiorców kojarzy się z drogą usługą dla firm na skraju upadłości, które nie mają innej możliwości finansowania. Takie myślenie jest wciąż obecne zwłaszcza w gronie małych i średnich firm, bo sądząc po dynamice rozwoju tego rynku, który rośnie o kilkanaście procent rocznie, duże przedsiębiorstwa już faktoring doceniły – mówił podczas debaty Jarosław Jaworski, prezes Coface. – Ale liczba 8 tysięcy klientów w porównaniu z co najmniej kilkunastoma tysiącami firm, które sprzedają z odroczonym terminem płatności pokazuje,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta