Lokomotywa dwunapędowa to przełom
Tekst powstał we współpracy z firmą PEsa Przewoźnicy poszukują nowych lokomotyw, które obniżą koszty eksploatacji.
Przedstawiciele spółek kolejowych uważają, że lokomotywy dwunapędowe zdolne do prowadzenia pociągu po torach z trakcją elektryczną lub bez niej i wykonywanie manewrów na stacjach końcowych to przełom. PKP Intercity szacuje, że dzięki dziesięciu lokomotywom dwunapędowym zrezygnuje z ok. 20 lokomotyw manewrowych. A koszt eksploatacji spalinowych lokomotyw manewrowych jest istotną pozycją w budżecie PKP Intercity.
Luxtorpeda 2.0 staje się faktem
Żaden europejski producent taboru nie ma w ofercie czteroosiowej lokomotywy dwunapędowej przeznaczonej do ruchu osobowego. – Zamiar budowy tego typu pojazdu sygnalizowała bydgoska Pesa, a PKP Intercity postanowiło wesprzeć prace badawczo-rozwojowe prowadzące do budowy prototypu – wyjaśnia Jarosław Oniszczuk, wiceprezes PKP Intercity.
Intercity, Pesa oraz Instytut Pojazdów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta