Wirtualny biznes się rozpędza
gospodarka | Technologia VR rodem z filmów science fiction dopiero raczkuje i ma przed sobą strome schody. Może jednak zrewolucjonizować wiele branż. katarzyna kucharczyk
Wartość globalnego rynku VR (ang. rzeczywistość wirtualna) w tym roku przekroczy 2 mld dol., a za osiem lat wzrośnie do 35 mld dol. – prognozuje Goldman Sachs. W Polsce ten segment raczkuje, ale nie brakuje firm, które kują żelazo, póki gorące i przygotowują produkty i usługi bazujące na tej nowej technologii. Największą popularnością cieszy się ona w branży gier.
Zainteresowanie rośnie
Jej potencjał dostrzegła firma Varsav VR. Niedawno zakończyła emisję akcji, z której środki przeznaczy na produkcje własne, dołączanie nowych zespołów deweloperskich i budowanie ekosystemu wokół świata VR i AR (ang. rozszerzona rzeczywistość). – Ten rynek rośnie, ale nadal potrzebuje promocji i edukacji. Mamy tu dwa zasadnicze plany. Pierwszy zakłada uruchomienie we wrześniu CrowdDragons.com, który będzie pierwszym portalem crowdinwestycyjnym wyspecjalizowanym w finansowaniu gier i VR/AR – mówi prezes Konrad Mroczek. Firma prowadzi też rozmowy z dwoma politechnikami na temat współpracy w segmencie VR i AR. O szczegółach poinformuje za kilka tygodni.
Na VR postawiło The Farm 51, którego projekt „Chernobyl" zrealizowano właśnie w tej technologii. – Niedługo planujemy debiut „Chernobyl VR Project" na PlayStation VR – sygnalizuje wiceprezes Łukasz Rosiński. Również ocenia, że rynek VR jest w początkowej fazie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta