Firmy kupują więcej dostawczaków
transport | Koniunktura w gospodarce skłania przedsiębiorców do inwestycji w rozbudowę taboru. Adam woźniak
Lipiec okazał się trzecim w tym roku miesiącem, w którym polski rynek samochodów dostawczych nabierał rozpędu. Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), w ubiegłym miesiącu zarejestrowane zostały 4783 tego rodzaju auta, o 8,2 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem. Poprawiony został także wynik skumulowany, liczony od początku roku: sprzedano łącznie 34 375 dostawczaków, o 145 sztuk więcej, niż pomiędzy styczniem a końcem lipca ubiegłego roku.
Te niezłe wyniki segmentu mogą świadczyć o dobrej kondycji firm, zwłaszcza małych i średnich. Inwestują one w rozwój swoich flot przewidując poprawę koniunktury gospodarczej i wzrost obrotów. Zapowiadały to już w maju wyniki badania przeprowadzonego przez Europejki Fundusz Leasingowy: 41 proc. przedstawicieli tego sektora zapowiadało inwestycje, w tym wzrost nakładów na środki transportu. O planach rozbudowy samochodowych flot mówił także kwietniowy raport Keralla Research. - Pozytywnych zmian w kondycji własnego przedsiębiorstwa spodziewa się niemal 40 proc. badanych – mówiła Izabella Młynarczyk z Keralla Research....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta