Balast za burtę!
Wody balastowe statków handlowych i pasażerskich nareszcie będą oczyszczane.
Każdego roku statki przewożą miliardy ton wody balastowej po całym świecie, transportując w niej wirusy, bakterie, zwierzęta wodne i rośliny często szkodliwe dla ekosystemów morskich, do których się dostają. Jest to problem globalny, uznawany obecnie za jedno z największych morskich zagrożeń ekologicznych. Od września tego roku został on jednak uregulowany. IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) przyjęła międzynarodową konwencję o kontroli i postępowaniu z wodami balastowymi i osadami na statkach – Requirements and Latest Systems of Ballast Water Treatment (BWT).
Do państw, które podpisały konwencje, należy około 70 000 statków różnych typów: kontenerowców, masowców, zbiornikowców, chłodnicowców itd. Armatorzy są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta