Europejski czempion popędzi po szynach
Niemiecki Siemens i francuski Alstom postanowiły ze sobą współpracować i zakończyć wieloletnią morderczą rywalizację.
Danuta Walewska, Robert Przybylski
Powstanie gigant kolejowy Siemens Alstom, który wagą dla gospodarki europejskiej może być porównywany z innym projektem francusko-niemieckim – Airbusem.
Była to kolejna próba Siemensa połączenia się lub przejęcia Alstomu. Tym razem udana. Poprzednia, w 2014 r., zakończyła się podziałem Alstomu i przejęciem przez amerykańskiego GE bardzo dochodowej części energetycznej francuskiego koncernu. Teraz mówi się, że nowa spółka jest skazana na sukces, chociaż obydwie firmy mają produkty, które ze sobą konkurują. Chodzi o wagony metra, tramwaje, składy dla kolejek podmiejskich oraz pociągi dużych prędkości.
Obydwie firmy działają w Polsce. Alstom ma fabrykę w Chorzowie, Siemens blisko współpracuje z nowosądeckim Newagiem. W Polsce pociągi i tramwaje produkują jeszcze Pesa i Bombardier. Tramwaje z kolei wyjeżdżają z fabryk...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta