Nie wszyscy chcą jechać z prądem
strategie | Mazda wierzy w elektromobilność, ale na razie doskonali technologię silników spalinowych. Adam woźniak
Według Instytutu Samar, Mazda na polskim rynku samochodów osobowych ma 2,12-procentowy udział. To nieco gorszy rezultat w porównaniu z ubiegłym rokiem, w którym miała 2,47 proc. Japońska marka ma jednak duże szanse na poprawę wyników - od połowy roku jest już dostępna nowa generacja kompaktowego SUV-a – modelu CX5, który przyciąga do salonów coraz więcej klientów. Łącznie do końca września Mazda sprzedała w Polsce 8287 samochodów. Prognozy na cały 2017 rok zakładają rekordową sprzedaż przeszło 11 tys. aut.
W harmonii z autem
Na razie, największym powodzeniem cieszy się Mazda 3, której sprzedaż do końca ubiegłego miesiąca sięgnęła ponad 2,2 tys. sztuk. Na drugim miejscu plasuje się model średniej klasy - Mazda 6, którą kupiło blisko 2,1...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta