Strategie pod lupą
giełda Odbiór przez inwestorów zależy od oceny możliwości zrealizowania zawartych w strategii celów. Ambitne plany są mile widziane, ale muszą być realne do wykonania.
Najczęściej w strategiach zawarte są założenia dotyczące osiągnięcia konkretnych poziomów sprzedaży, zysku, wysokości marż czy nakładów inwestycyjnych. Te ostatnie mają istotne znaczenie w kontekście możliwości dywidendowych spółki. Odbiór inwestorów nie zawsze jest pozytywny. – Przyjęcie strategii przez rynek zależy w dużej mierze od zaufania do zarządu spółki oraz postrzegania szans na realizację strategii. Niektóre przedstawiają konserwatywny plan, który już na starcie z dużym prawdopodobieństwem zamierzają przekroczyć. Z drugiej strony są spółki, których komunikacja jest bardzo optymistyczna, wtedy należy zachować szczególną ostrożność – wyjaśnia Mateusz Krupa, analityk Erste Securities. ©℗—jmys