Zamknięte sklepy zachęcą do automatów
handel | Prawie 60 proc. Polaków regularnie kupuje w maszynach produkty spożywcze. Teraz, zwłaszcza w niedziele z zamkniętymi sklepami, chętnych do skorzystania z takiej oferty będzie jeszcze więcej. piotr mazurkiewicz
Polsce wciąż daleko do takich potęg na rynku automatów jak Japonia, gdzie z maszyn można kupić niemal wszystko, jednak konsumenci stopniowo przestawiają się na taki sposób kupowania.
– Rynek vendingu w Polsce wciąż jest w fazie rozwoju z dobrymi perspektywami na przyszłość. Aż 59 proc. Polaków korzysta z maszyn vendingowych raz w miesiącu lub częściej, a jedna czwarta robi to przynajmniej raz w tygodniu – mówi Małgorzata Głos, client business partner w Nielsenie.
Liczy się czas
Odsetek użytkowników jest bardzo wysoki, tylko 16 proc. zdecydowanie zaprzeczyło, iż kiedykolwiek korzystało z takiej formy kupowania produktów spożywczych. Zdecydowanie najwięcej mają one zwolenników wśród młodszych klientów. Co czwarte dziecko kupuje w nich przekąskę na drugie śniadanie czy obiad. – Zakupy w automacie są szybsze niż w tradycyjnej placówce. Nie dziwi więc fakt, że decyduje się na nie blisko połowa konsumentów. Pozwala im to zaoszczędzić czas – dodaje Małgorzata Głos.
Pod względem nasycenia rynku nasz kraj wypada słabo. Według Euromonitora w Polsce na tysiąc mieszkańców przypada poniżej jednego automatu, podczas gdy we Francji czy Włoszech jest ich kilkakrotnie więcej. Wartość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta