Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Automat zamiast sklepu

13 marca 2018 | Pierwsza strona

handel

Aż 59 proc. badanych przynajmniej raz w miesiącu kupuje produkt spożywczy czy napój z automatu – wynika z danych firmy Nielsen. W tym roku rynek może dostać impuls do rozwoju w postaci zakazu handlu w niedzielę.

Automaty najwięcej zwolenników mają wśród młodszych klientów. Aż 25 proc. dzieci kupuje w nich przekąskę na drugie śniadanie czy obiad. – Liczbę automatów można szacować na ok. 70 tys. i stale ich przybywa – mówi Aleksander Wąsik, prezes Polskiego Stowarzyszenia Vendingu. Najpopularniejszą kategorią są napoje gorące z kawą na czele, zaś wśród przekąsek – batoniki. Sprzedaż tego segmentu rynku może być już warta ponad 400 mln zł. W automatach pojawiają się nowe kategorie – produkty ekologiczne czy bez cukru. ©℗ —pm >A21, komentarz >A2

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 11000

Wydanie: 11000

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament