Firmę obowiązuje lojalność kontraktowa wobec konsumenta
Kupujący, który zamówił u przedsiębiorcy buty w Internecie powinien otrzymać takie same, jak na zdjęciu opublikowanym na stronie internetowej sklepu.
Sąd Okręgowy Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie nałożył karę w wysokości 6,5 tys. zł na spółkę handlującą butami w Internecie. Chodziło m.in.: o niekorzystne zapisy regulaminu w sprawie zwrotu towarów oraz o zdjęcia butów.
Regulamin niekorzystny dla kupującego
Pozew do sądu wniósł prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego zarzuty dotyczyły trzech zapisów regulaminu. Po pierwsze chodziło o zastrzeżenie, że „zdjęcia prezentujące oferowany towar mają jedynie charakter poglądowy. Rzeczywisty wygląd, w tym w szczególności kolor i struktura materiału mogą odbiegać od prezentowanego na zdjęciach."
Po drugie prezesowi UOKiK nie podobały się również zapisy regulaminu, dotyczące zwrotu towaru. Buty można było zwrócić pod warunkiem, że: "zwracany towar będzie kompletny, bez uszkodzeń oraz bez widocznych śladów użytkowania (nieprzekraczających potrzeby zapoznania się z towarem)".
I po trzecie zakwestionował on zapis regulaminu, że: „informacje publikowane na stronie internetowej sprzedawcy są starannie przygotowane i sprawdzone. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności za aktualność, poprawność, jakość i kompletność zamieszczonych danych. Strona internetowa sprzedawcy jest czysto informacyjna i nie jest w stanie zastąpić profesjonalnych porad"....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta