Szeptana promocja marki przy rodzinnym stole
wyrok | Spółka, która na święta rozdaje pracownikom dystrybuowane przez siebie produkty jako prezenty o małej wartości, nie musi naliczać od tego VAT. aleksandra tarka
Okres okołoświąteczny w wielu firmach to czas obdarowywania załogi. Fiskus, który szuka podatków wszędzie, z drobnego prezentu dla pracownika chętnie uszczknąłby coś dla siebie, np. VAT. Na szczęście nie zawsze mu się to udaje. Potwierdza to sprawa, którą zajmował się niedawno Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.
Gratis od spółki
Kanwą sporu była interpretacja, o którą wystąpiła spółka zajmująca się dystrybucją piwa oraz napojów alkoholowych i bezalkoholowych marek należących do grupy. Firma podała, że w ramach polityki budowania identyfikacji pracowników oraz ich motywowania do pracy okazjonalnie, np. na święta, przekazuje im nieodpłatnie dystrybuowane przez siebie napoje. Prezentem jest jedna puszka lub butelka m.in. alkoholu.
We wniosku podkreślono, że jednostkowa cena nabycia netto (tj. bez VAT) puszki lub butelki napoju nie będzie przekraczała dziesięciu zł. Ponadto firma będzie gromadziła dane pozwalające na ustalenie tożsamości pracowników, którzy będą otrzymywali darmowe napoje w specjalnej ewidencji, o której mowa w art. 7 ust. 4 pkt 1 ustawy o VAT.
Spółka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta