Trzy biznesy: kosmetyki, hotele, domy
Kiedy tylko pojawiły się u mnie możliwości finansowe, zacząłem szukać nowych sposobów na inwestycje - mówi Ryszard Korczak, współwłaściciel firmy Joanna, członek zarządu spółki Gwiazda Morza.
Rz: Joanna, firma produkująca kosmetyki do włosów i ciała, skończyła właśnie 35 lat. Pański drugi biznes, czyli nieruchomości, jest znacznie młodszy. Jak się to zaczęło? Joanna już panu nie wystarczała?
Ryszard Korczak: Pomysł, żeby spróbować sił poza branżą kosmetyczną, zrodził się jakieś 12–13 lat temu, kiedy gołym okiem było widać ogromne ożywienie na rynku nieruchomości. Było to zresztą skojarzone z trendem wchodzenia firm na giełdę. Poprzez kapitalizację można było zwiększyć wartość spółki. Giełdowe wyceny ocierały się czasem o przesadę. Rynek nieruchomości bardzo wtedy kusił.
Tak zupełnie początkującym inwestorem jednak pan nie był. W 1998 roku od Funduszu Wczasów Pracowniczych kupił pan ośrodek wypoczynkowy w Karpaczu.
Próbowałem zrobić tam hotel. W planach miałem remont i rozbudowę ośrodka. Niestety, nie udało się. Komuś z Warszawy bardzo trudno pracowało się wtedy z lokalnymi władzami. W radzie miasta byli przedsiębiorcy, którzy prowadzili hoteliki i pensjonaty. Widocznie obawiali się, że inwestor z zewnątrz naruszy ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta