Centralne lotnisko nie musi zamordować Chopina
transport | Los warszawskiego Lotniska Chopina nie jest jeszcze przesądzony. O przyszłości portu ma zdecydować ekspertyza, której przeprowadzenie zlecił Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK.danuta walewska
– Uprzedzam, nie ma takiej opcji, nawet jeśli pojawi się rekomendacja pozostawienia Okęcia jako lotniska lokalnego, by nie powstał w Polsce Centralny Port Komunikacyjny. Poczekajmy na wyniki analiz, które ma przeprowadzić na zlecenie PPL jedna z międzynarodowych wyspecjalizowanych firm – podkreśla Mikołaj Wild. Wiadomo, że nie będzie to brytyjski Arup, który przygotowuje dla PPL analizę lotniska w Modlinie, ani też Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA).
– Dla mnie jako dyrektora Lotniska Chopina po otwarciu CP funkcjonowanie portu na Okęciu nie ma ekonomicznego sensu – przekonywał podczas konferencji w Warszawie Mariusz Szpikowski.
Zostawić politykę
– Zrobienie wiarygodnej ekspertyzy, która wskaże, jaki powinien być dalszy los Lotniska Chopina, to bardzo dobry pomysł. Mam nadzieję, że chociaż trochę odpolityczni to dyskusję na temat przyszłości tego portu, pokaże merytoryczne argumenty, dlaczego taka opcja jest najsłuszniejsza. Chciałbym przypomnieć, że likwidację warszawskiego lotniska zakładał już plan budowy portu centralnego z 2010 roku. Moim zdaniem powinno zostać zamknięte po uruchomieniu CPK – uważa ekspert rynku lotniczego Sebastian Gościniarek....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta